ساعت تماس

9 تا 12 صبح و ۵ تا ۸  عصر

آدرس دفتر

مشهد–بلوار ساجدی–بین ساجدی ۴ و ۶–ساختمان نگین-پلاک۷ – طبقه دوم

خدمات ما

در دعاوی کیفری آماده ارائه این خدمات هستیم

وکالت

در دعاوی مربوط به کلاهبرداری در شهر مشهد آماده پذیرش پرونده و دفاع از موکلین خود می باشم

مشاوره

پیش از پذیرش پرونده می توانید در جلسات مشاوره ای ما شرکت نمایید و از فرآیند پیگیری پرونده مطلع شوید

تنظیم اوراق قضایی

تنظیم کلیه اوراق قضایی مانند لایحه و اظهارنامه از دیگر خدماتی است که در زمینه دعاوی کیفری به موکلین خود ارائه می نمایم.

درباره من

محمد سیدنژاد وکیل پایه یک دادگستری زاده ۱۳۴۵ در مشهد، تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه تهران با موفقیت سپری نموده، پس از دوره یکساله کارآموزی قضائی در سال ۱۳۷۲ جذب قوه‌قضائیه و به منصب قضاء منصوب شده است، وی بدوا قاضی اجرای احکام سپس قاضی ناظر زندان، به عنوان معاون دادستان دادیار دادسرای شهرستان بیرجند سپس دادرس دادگاه و پس از آن ریاست شعبه‌ ششم دادگاه‌های عمومی دادگستری شهرستان بیرجند را برعهده داشته است. سپس به ریاست شعبه چهارم دادگستری قوچان منصوب شده است که در آن شعبه نیز به تمام پرونده های مهم کیفری و حقوقی نیز رسیدگی کرده‌اند. وی به موازات کار قضائی در کمیسیون‌های شهرسازی نیز مشغول خدمت‌گزاری بوده است. وی دوره‌های کارآموزی عملی منصب قضاء را در کلیه محاکم کیفری یک تهران و مشهد و نیز محاکم حقوقی تهران و مشهد و نیز دادسراهای آن را با موفقیت سپری نموده است. ایشان بلحاظ علاقه‌ وافری که به شغل وکالت داشته است پیشنهادهای مدیریتی و ریاست را نپذیرفته و از منصب قضاء استعفا و از سال ۱۳۸۲ عضو کانون‌وکلای‌دادگستری خراسان شده و سالهاست که بعنوان وکیل پایه یک دادگستری در خراسان و مشهد مشغول به خدمت است.

بیش از 21 سال سابقه وکالت

عضو کانون وکلای خراسان از سال 1382

بیش از 17 سال سابقه قضاوت

عضو سابق کمیسیون های شهرداری

نمونه آراء موفق

در این بخش تعدادی از آرای موفق در دعاوی کیفری قرارداده شده است.

گالری تصاویر

سوالات پرتکرار

به پرتکرارترین سوالات شما درباره وکیل کیفری مشهد پاسخ داده ایم

وکیل کیفری فردی است که در حوزه حقوق کیفری تخصص دارد و می‌تواند در مواردی مانند دفاع از متهمان در دادگاه، مشاوره حقوقی در زمینه جرایم و دفاع از حقوق موکلان خود در مراحل مختلف تحقیقات و دادرسی کیفری کمک کند.

در صورت متهم شدن به جرم، دریافت احضاریه یا جلب، نیاز به مشاوره حقوقی در خصوص قوانین و مقررات کیفری، و یا در صورت نیاز به دفاع از حقوق خود در دادگاه کیفری، باید به وکیل کیفری مراجعه کنید.

مدارک شامل احضاریه‌ها، شکواییه‌ها، اسناد و مدارک مرتبط با پرونده، مدارک هویتی، و هر گونه مستندات دیگری که به موضوع پرونده مرتبط باشد.

هزینه‌های وکیل کیفری ممکن است بر اساس نوع پرونده، میزان پیچیدگی آن، تجربه وکیل و مدت زمان مورد نیاز برای رسیدگی به پرونده تعیین شود. معمولاً در جلسه اولیه مشاوره درباره هزینه‌ها توافق می‌شود.

می‌توانید از طریق مراجعه به سایت‌های معتبر حقوقی، مشاوره با دوستان و آشنایان، یا مراجعه به کانون وکلا، یک وکیل کیفری خوب در مشهد پیدا کنید.

بله، وکیل کیفری می‌تواند با ارائه دفاعیات موثر، ارائه شواهد تخفیفی، و تلاش برای کاهش مجازات یا درخواست آزادی مشروط، به موکل خود کمک کند.

به دنبال وکیل کیفری در مشهد می گردید؟

دعاوی کیفری یکی از حساس ترین و سخت ترین دعاوی در دادگاه ها هستند و به همین دلیل همواره باید از یک وکیل کیفری با تجربه برای حل مسائل کیفری کمک دریافت کرد.جناب آقای محمد سیدنژاد به عنوان یک وکیل کیفری در مشهد با بیش از 20 سال سابقه وکالت در دعاوی گوناگون آماده همراهی شما در تمام مراحل رسیدگی به پرونده کیفری تان می باشد.ایشان که سابقا قاضی دادگستری بوده و در سمت های قضایی مختلفی هم سابقه خدمت دارند، تحصیلات خود را در دانشگاه تهران به اتمام رسانده و در حال حاضر یکی از وکلای خوب کیفری در مشهد محسوب می شوند.برای ارتباط با یک وکیل کیفری خوب در مشهد کافیست تا از طریق شماره زیر با ما تماس حاصل نمایید.

براساس ماده 2 قانون مجازات اسلامی هر رفتاری اعم از فعل یا ترک فعل که در قانون برای آن مجازات تعیین شده است جرم محسوب می شود و ارتکاب آن توسط فرد مجرم می تواند مبدا و مبنای یک دعوای کیفری باشد.به عبارت دیگر زمانی یک دعوای کیفری به وجود می آید که فردی که توسط فرد یا افراد دیگر مورد تعرض قرار گرفته است به مراجع قضایی مراجعه کرده و شکایت خود را ثبت کند.جرایم کیفری به طور کلی به دو نوع جرائم علیه اموال و جرائم علیه اشخاص تقسیم می شوند.اما پیگیری یک دعوای کیفری در دادسرا و دادگاه نیاز به تخصص و تجربه بالایی دارد از همین رو وکلایی که در حوزه جرائم کیفری متخصص هستند می توانند به کمک شما بیایند و شما را در مسیر پر پیچ و خم دادگاه و دادسرا همراهی کنند.به طور کلی وکلایی که تخصص و تجربه ویژه ای در پیگیری دعاوی کیفری دارند را وکیل کیفری می نامند.برای ارتباط با وکیل در مشهد (وکیل کیفری در مشهد) با ما تماس بگیرید.

وکیل کیفری در مشهد، جهت رسیدگی به شکایات کیفری، نسبت به امور کیفری، تجربه و تبحر کافی دارد و می‌تواند دفاعیات واضح و شفافی در خصوص موکل خود ارائه دهد. وکلا در رابطه با جرائم مختلف، به صورت اختصاصی فعالیت می‌کنند. این موضوع سبب شده تا افراد با توجه به حوزه شکایتی خود، به وکیل مجرب در آن حوزه مراجعه کنند. بنابراین نمی‌توان برای هر مسئله حقوقی به هر وکیلی رجوع کرد. در این بین، یکی از انواع جرائم مربوط به جرائم کیفری است که جهت رسیدگی به این دسته از جرائم، وکیل کیفری وارد جریان می‌شود.

 

وظایف وکیل کیفری

وکیل کیفری به وکیلی گفته می‌شود که تجارب گسترده‌ای در دادگاه‌های جرائم کیفری کسب نموده و نسبت به این دسته از جرائم تبحر دارد. با توجه به این موضوع، اغلب موکلین وکلای کیفری،‌ در حوزه فعالیت آن‌ها مراجعه می‌کنند. وکیل کیفری مشهد، با آشنایی و آگاهی کامل نسبت به قانون اساسی، آیین دادرسی کیفری و تجربه کامل در محاکم کیفری، می‌تواند با اعتماد به نفش از موکل خود دفاع به عمل آورد.

از آنجایی که دعاوی کیفری و جرائم این حوزه، با دیگر انواع شکایات و جرائم متفاوت است، هر وکیلی قادر به حل مسئله نخواهد بود. با در نظر داشتن این موضوع که حوزه فعالیت وکلای کیفری در زمینه جرائم کیفری است، پرونده‌هایی که به آن‌ها سپرده می‌شود هم، با محتویاتی از شکایات و جرائم کیفری هستند. در رابطه با پرونده‌های کیفری، لازم به ذکر است که افراد می‌توانند به ازای هر پرونده کیفری، 2 وکیل به دادگاه معرفی کنند. حتی در مواردی که افراد توانایی استخدام وکیل کیفری را نداشته باشند، می‌توانند از دادگاه تقاضای وکیل تسخیری داشته باشند.

تسلط وکیل کیفری به یک پرونده، بستگی به میزان تجربه حضور او در محاکم و دادگاه‌های مشابه دارد. جرائم کیفری گستردگی زیادی دارند که به مراتب و به صورت مکرر رخ می‌دهند.

تفاوت وکیل کیفری و حقوقی چیست؟

وکلا بر حسب تعدد پرونده‌هایی که به دست می‌گیرند، تخصص خاصی پیدا می‌کنند. در نتیجه تحصیلاتی تحت عنوان تخصص وکیل طلاق و یا وکیل خانواده وجود ندارد. با این حساب، تجربه، آموزگار و دادگاه مکتب کسب تخصص برای وکلا است. در نتیجه، هر دو نوع وکیل کیفری و حقوقی، می‌توانند تحصيلات مشابهی داشته باشند، در حالی که تفاوت آن‌ها تنها در نوع پرونده‌هایی که دارند تعریف می‌شود.

وکیل حقوقی، پرونده‌های مرتبط با جرائم حقوقی را در دست می‌گیرد و وکیل کیفری، در مسائل و موضوعات کیفری تبحر دارد و پرونده‌های کیفری را قبول می‌کند.

دعاوی کیفری چیست؟

 

دعاوی در حالت کلی به دو دسته دعاوی کیفری و حقوقی تقسیم می‌شوند. قطعا در زمان شکایت، نوع دعاوی می‌تواند از اهمیت بالایی برای افراد برخوردار باشد تا بتوانند بر اساس حساسیت پرونده‌ای که دارند، سراغ وکیل مناسب بروند. در صورتی که شکایت نسبت به افراد یا اموال باشد، در دسته دعاوی حقوقی قرار می‌گیرد؛ اما در صورتی که شکایت در رابطه با اعمالی باشد که جرم محسوب می‌شوند، می‌توان دریافت که این دعاوی در دسته انواع کیفری هستند. در واقع تفاوت در منشأ وقوع جرم، سبب تفاوت در نوع جرم می‌شود‌‌.

با این حساب افراد برای اعلام وقوع جرم به دادگاه مراجعه می‌کنند؛ نه برای شکایت از شخص خاص. بلکه هنگام تنظیم شکایت، از عناوین معین شده در قالب جرم استفاده می‌شود. در نتیجه مواردی چون دزدی، خیانت در امانت، قتل، کلاهبرداری، فحاشی، توهین، جعل اسناد و نام‌هایی از این قبیل، در قالب جرائم کیفری توصیف می‌شوند.

در قوانین کیفری، برای تمامی این جرائم، مجازات تعریف شده است. مجازات‌ها بسته به جرم و میزان آن، متفاوت هستند و می‌توانند سبب محکومیت شوند و یا جریمه‌های نقدی داشته باشند‌. در هر صورت نوع جرم کیفری، عامل تعیین کننده میزان و شدت مجازات خواهد بود.

نحوه شکایت نسبت به دعاوی کیفری

در رابطه با دعاوی کیفری، نحوه رسیدگی به جرم و مجازات معین شده و افراد قادر به حل مسئله با رجوع به بندهای قانون خواهند بود. در صورت تنظیم شکایت برای جرم کیفری، افراد می‌توانند از طریق یک وکیل خبره اقدام کنند.

در صورتی شما نسبت به شخصی شکایت کیفری تنظیم کنید، ابتدا صحت شکایت و اتهامات توسط بازپرس در دادسرا مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس در صورت صحت اتهام وارد شده و اعمال جرم، قرار جلب دادرسی صادر می‌شود تا پرونده در دادستان هم مورد بررسی قرار بگيرد و در صورت تایید اتهام، کیفر خواست صادر شود و پرونده به دادگاه‌های کیفری ارسال شود. پس از پیمودن این مراحل و تعیین نوع دادگاه کیفری، قاضی وارد عمل می‌شود و بسته به نوع پرونده، فعالیت خود را آغاز می‌کند.

خصوصیات بهترین وکیل کیفری 

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، بهترین وکیل کیفری در مشهد، کسی است که با شرکت در دادگاه‌های مختلف و دفاع‌های مکرر از موکلین خود در انواع محاکم، توانسته تسلط بالایی در این بحث پیدا کند. حتی در مواردی می‌توان گفت بهترین وکیل کیفری مشهد، علاوه بر تسلط نسبت به جرائم کیفری، نسبت به مسائل قضایی هم آگاهی کامل و کافی‌ای دارد.

وکیل کیفری باید فرد عادل و با وجدانی باشد تا از تلاش خود در راستای تحقق عدالت استفاده کند. به طوری که هیچ حقی از طرفین دعاوی ضایع نشود. بحث عدالت طلبی در گزینش وکیل کیفری خوب در مشهد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

از دیگر خصوصیاتی که برای بهترین وکیل کیفری در مشهد تعریف می‌شود، می‌توان به آگاهی نسبت به مسائل پزشکی قانونی اشاره کرد. چرا که بخشی از جرائم کیفری، نیاز به بررسی توسط پزشکی قانونی دارند. به همین دلیل آگاهی نسبت به پزشکی قانونی و پیگیری در این خصوص، می‌تواند در روند دادخواهی موثر واقع شود.

بهترین وکیل کیفری مشهد، باید نسبت به علم روانشناسی افراد، اطلاعات و آگاهی کافی داشته باشد. این موضوع به لحاظ روانشناختی، می‌تواند در پیش بردن موفق یک پرونده، موثر واقع شود. همچنین با استفاده از تعالیم روانشناسی، وکیل قادر به نفوذ بیشتر در روان فرد محکوم خواهد بود. در این حالت حتی سخنان و استنباط‌هایی که بیان می‌کند هم می‌توانند شیوایی بیشتری داشته باشند. قدرت تکلم بالا و شفاف هم تا حدی به واسطه علم روانشناسی قابل ارتقا است.

در هر صورت وکیل کیفری خوب در مشهد، می‌تواند به شما در حل مشکلات کیفری، مشاوره دهد و شما را در دستیابی به عدالت کمک کند. به همین دلیل وجود وکلا در راستای موفقیت در دادگاه‌های کیفری و حتی حقوقی، جزء ضرورات تلقی می‌شود.

 

تماس با ما

ما بی‌صبرانه مشتاق شنیدن صدای گرم شما هستیم.از طریق راه های ارتباطی زیر می توانید با ما در ارتباط باشید.

ارسال پیام در ایتا

ارسال پیام در بله

مشهد – بلوار ساجدی – بین ساجدی ۴ و ۶ – ساختمان نگین – پلاک۷ – طبقه دوم

موقعیت ما بر روی نقشه

تمامی حقوق برای گروه مشهد وکیل محفوظ می باشد